צרו קשר עכשיו זמינות 24/7

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    נפגעת בתאונת דרכים? דע את זכויותיך

    מידע כללי

    נוסע, נהג או הולך רגל אשר היו מעורבים בתאונת דרכים זכאים לפיצוי בגין נזקיהם. נושא תאונת הדרכים מוסדר בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975 (להלן:"חוק הפיצויים").חוק הפיצויים הינו חוק סוציאלי במהותו אשר מחד מיישם את עקרון העדר האשם ומגדיל בכך את מעגל הזכאים לפיצוי. על פי עקרון חוק זה, די כי נגרם לאדם נזק גוף כלשהו בתאונת דרכים על מנת שתקום זכאותו לפיצוי ואין כל רלוונטיות לשאלת האשם בתאונה, כלומר גם אם הנפגע היה אשם בתאונת הדרכים אין הדבר מעלה ו/או מוריד לצורך קבלת הפיצויים. יודגש כי נהיגה ללא רשיון נהיגה בתוקף ו/או ללא רכישת פוליסת ביטוח חובה ו/או אי תשלום רשיון רכב יביא הדבר לשלילת הזכאות לפיצויים בגין פגיעת גוף.

    מי האחראי לנזק?

    נוסע ו/או נהג הרכב תובע את מבטחת החובה של הרכב בו נסע בעת התאונה. הולך רגל תובע את מבטחת החובה של הרכב אשר פגע בו. נפגע אשר יש לו עילת תביעה מכוח חוק הפיצויים, לא יהיה זכאי לתבוע כל גורם אחר מכוח כל חוק אחר, עקרון, הקבוע בחוק הפיצויים, קרוי "עקרון ייחוד העילה". נהגים רבים אינם מודעים לכך כי במידה ונפגעו בתאונת דרכים עקב רשלנות נהג רכב אחר, עדיין תביעתם לעניין פיצוי פגיעת הגוף תהיה כנגד המבטחת של הרכב שלו ולא בהכרח כנגד המבטחת של הרכב ו/או הנהג האשם בגרימת התאונה.

    כיצד על נפגע תאונת דרכים לפעול?

    יש לתעד ככל הניתן את אירוע התאונה ובכלל זה רישום פרטים מלאים של הרכב המעורב.

    יש לפנות מוקדם ככל הניתן לקבלת טיפול רפואי ולוודא שכל תלונותיכם תועדו כראוי על ידי הרופא לידי הרופא המטפל. כן יש להקפיד על מילוי הוראות הרופאים המטפלים ועל שמירת רצף טיפולי, מקום שנדרש. יש להקפיד לקבל אישורי מחלה ככל שנעדרתם מהעבודה תוצאת התאונה. יש להקפיד על שמירת מלוא התיעוד הקשור לתאונה ובכלל זה תיעוד רפואי (סיכום

    אשפוז, טיפולים רפואיים, הפניות, אישורי מחלה, העתקי מרשמים וכיוצ"ב) ותיעוד הוצאות (קבלות על רכישת טיפול תרופתי, קבלות על תשלום לרופאים, תיעוד הוצאות על עזרת צד ג' שנדרשה לאחר התאונה ובעקבותיה כגון סיעוד, ניקיונות וכיוצ"ב).

    יש לפנות מוקדם ככל הניתן לתחנת המשטרה לצורך הוצאת אישור משטרה(הדבר הינו קריטי ביותר שכן ללא אישור משטרה, חברת הביטוח לא תשפה את הנפגע בפיצוי). יש לשמור את כל הפניות למוסד לביטוח לאומי לרבות וועדות רפואיות.

    יודגש כי בניגוד לדיני הנזיקין, בחוק הפיצויים אין צורך בהגשת חוות דעת רפואית בעת הגשת התביעה בבית המשפט כנגד חברת הביטוח ו/או נגד קרנית, בית המשפט עצמו ממנה את המומחים הרלוונטיים לפגיעות הגוף של התובע בהתאם לבקשת התובע וזאת על מנת שהתובע יוכל להוכיח את פגיעותיו ו/או את תביעתו. יודגש כי יש חובה בבקשה למינוי מומחים לצרף ראשית ראייה על מנת לבקש מינוי מוחה רפואי באותו התחום.

    מה קורה אם לנהג אין ביטוח ו/או שמדובר בתאונת פגע וברח?

    רכב אשר אין ברשותו ביטוח חובה המכסה את השימוש או שזהות חברת הביטוח לא ידועה – תוגש התביעה כנגד קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, אשר הוקמה מכוח חוק הפיצויים בייחוד למטרה זו. חלק מפרמיית ביטוח החובה מופרש לקרן, למימון פעולותיה. קרנית מטפלת בנזקי גוף בלבד ומפצה נפגעי תאונות דרכים שאין בידם לתבוע מבטח היכול לפצותם על הנזק והסבל שנגרמו להם, במקרים המנויים בחוק והבולטים בהם:

    נפגעי תאונות "פגע וברח" . נפגעים מרכב שהיה נהוג ע"י נהג חסר רשיון נהיגה, מרכב גנוב, מרכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי הפוליסה (דוגמת עסק של הסעת נוסעים בשכר) נפגעים ע"י רכב שלא בוטח כחוק (עקב אי תשלום הפרמיה).

    תאונת דרכים אשר הינה תאונת עבודה

    במקרים בהם תאונת בדרכים תחשב גם לתאונה עבודה (למשל אם ארעה בדרך למקום העבודה או ממנו) יש לפנות אל המוסד לביטוח לאומי בתוך 12 חודשים מיום התאונה בתביעה לקבלת פיצוי. חשוב לציין כי מאחר ואין המדובר בכפל פיצוי (לא ניתן לקבל פיצוי בגין אותו נזק גוף הן ממבטחת החובה וגם מהמוסד לביטוח לאומי), ינוכו מלוא התגמולים להם זכאי הנפגע מהמוסד לביטוח הלאומי מסך הפיצוי שייפסק בתביעתו כנגד מבטחת החובה, זאת אף אם הנפגע לא פנה בתביעה למוסד לביטוח לאומי (דהיינו – המדובר בניכוי רעיוני בלבד). חשיבות מרבית בעניין זה היא התייעצות עם עו"ד מומחה בתחום על מנת למצות את מלוא הזכויות ולקבלת את מלוא הפיצוי לו זכאי הנפגע.

    חישוב סכומי הפיצוי

    חישוב הפיצוי לו יהיה זכאי הנפגע מושפע ממספר פרמטרים, כמו למשל: גיל הנפגע, עיסוקו ושכרו עובר לתאונה,, פוטנציאל השתכרותו העתידי, השכלתו, תקופת אי הכושר בה נעדר מעבודתו כתוצאה מהתאונה, הנכות הרפואית והתפקודית כתוצאה מהתאונה ועיסוקו ושכרו לאחר התאונה. אופן החישוב וסכום הפיצוי נקבעים על פי ראשי נזק שונים, לרבות: הפסדי השתכרות לעבר ולעתיד, עזרת הזולת לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות, התאמת דיור, הפסדי פנסיה וזכויות סוציאליות נלוות, נזק שאינו ממוני ("כאב וסבל"), הוצאות משפט וכיוצ"ב.

    *הכותב הינו מתמחה בתחום דיני הנזיקין לרבות תביעות פיצוי לנפגעי תאונות דרכים, עו"ד רועי שעיה הינו מייסד משרד עו"ד רועי שעיה ושות'- העוסק במשפט מסחרי-אזרחי על כל רבדיו.

    דרך מנחם בגין 82 "בית אופקים", קומה 3 תל אביב טל': 03-6810072

    צרו קשר עכשיו זמינות 24/7

    ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לקוחות ממליצים

      פסקל עקיבא

      יצג אותי אישית ואת החברה שבבעלותי. הייצוג היה ברמה גבוהה והתוצאות בהתאם. עוד רועי מנסח כתבי תביעה וכתבי הגנה באופן מוצלח חוקר מבריק את העדים ומשיג תוצאות מצוינות וכול זאת בעלות סבירה. ממליץ בחום.
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/pexels-mikhail-nilov-8730374.jpg

      יוסי

      מעבר להיותו מקצוען בתחומי עיסוקו, יש לך עו"ד שמלווה אותך לאורך כל הדרך, מעניק פתרונות יצירתיים לסוגיות מורכבות. יסודי וחדור מטרה להגעת חקר האמת, בעל יחסי אנוש מצוינים ותודעת שירות גבוהה.
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/pexels-ekaterina-bolovtsova-6077447.jpg

      מיה

      מהיכרותי עם העו"ד רועי שעיה, מדובר באדם מקצועי, חד מחשבה, חרוץ ומסור. רועי מתקשר בגובה העיניים, מכוון לפתרון, מגלה יכולת חשיבה יצירתית וקור רוח מבורך במצבים של קונפליקט גבוה. ניתן לסמוך על העו"ד שעיה שלא ירפה עד למיצוי האפשרויות.
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/pexels-rodnae-productions-7821541.jpg

      חני אלמליח

      עורך דין אייכותי, הגון וממש חריג בנוף! שירות מעולה ויחס מסור ואישי, זמינות ומהירות! עבודה מקצועית מדויקת וקפדנית, מישהו שילחם בשבילכם ולמענכם!!!
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/349860d67b5e4ec8a7303270f4e49949.jpg

      רותם חקלאי

      עו"ד רועי שעיה נותן שירות אישי, מקצועי ויעיל. זמין ונותן מענה במהירות. מגלה רגישות ואכפתיות למורכבות שבתהליך, מעניק בטחון ומגיע לתוצאות. אלוף במשא ומתן! מומלץ בחום!
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/business-men-sitting-lawyers-s-desk-people-signing-important-documents.jpg

      יפעת ברק

      עו"ד רועי שעיה ליווה אותי במקצועיות רבה, עם המון רגישות תוך שימת לב לפרטים כל כך חשובים ומהותיים בנוגע לעתידי ועתיד ילדיי. ממליצה בחום לפנות רק אליו. מקצועי, אמין, רגיש , קשוב, מיומן ואלוף בתחום.
      https://shaya-law.com/wp-content/uploads/2022/06/pexels-andrea-piacquadio-3760067.jpg

      מאמרים נוספים

      עורך דין גירושין

      מידע כללי נוסע, נהג או הולך רגל אשר היו מעורבים בתאונת דרכים זכאים לפיצוי בגין נזקיהם. נושא תאונת הדרכים מוסדר בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975 (להלן:"חוק הפיצויים"...
      קרא עוד

      לשון הרע

      מידע כללי נוסע, נהג או הולך רגל אשר היו מעורבים בתאונת דרכים זכאים לפיצוי בגין נזקיהם. נושא תאונת הדרכים מוסדר בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975 (להלן:"חוק הפיצויים"...
      קרא עוד

      עורך דין מקרקעין

      מידע כללי נוסע, נהג או הולך רגל אשר היו מעורבים בתאונת דרכים זכאים לפיצוי בגין נזקיהם. נושא תאונת הדרכים מוסדר בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975 (להלן:"חוק הפיצויים"...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים